วันจันทร์ที่ 17 มกราคม พ.ศ. 2554

B-SLIM Model

     

         B-SLIM  incorporates enough scaffolding (structure and support) at each phase of a lesson or series of lessons for learners who are less self sufficient to succeed while simultaneously providing opportunities and direction for the more self-directed student to push forward.  For example, while a less self-directed student might need to follow a template several times before really ‘getting’ the structure of a form such as a brief event review (in order to be able to create one on his/her own as an OUTPUT or 'proving it' assignment), a more self-directed learner may only need to hear or see the model once and be able to replicate and creatively alter it!

 B-SLIM Plans
Unit : Health  Topic: How to keep fit
Unit : School  Topic : Color
Unit : Freetime Topic : Sport กลุ่มแจ๋ว Part 1Part 2 / Part 3
Unit : Family Topic: Family member P.4  กลุ่ม อิ๋ม ติ๊ก แอ๋ม 
Unit : Enviroment Topic: Wildlife M.2 กลุ่มแป้ง
Unit: Health Topic: Food Groups Part 1 /Part 2 /Part 3 /Part 4 ริน 
Unit: Shopping Topic: Clothes P.5 Part 1 / Part 2 แก้ว เปรียว ลูกหยี


Sample TeachingVideo B-SLIM  -  Using
By Piyaman Sukkaew


Sample Teaching Video B-SLIM - Input By Supaporn Sanlears

Sample TeachingVideo B-SLIM  - Getting By Bunpha Pongchako





4 ความคิดเห็น:

  1. You are a good teacher to do anything to practice all students. We will go on to do that.

    ตอบลบ
  2. I want to ask you how to document file into a blog.

    ตอบลบ
  3. แผนที่โหลดไปถ้ามีตัวไหนผิดพลาดช่วยแจ้งด้วยน่ะค่ะ ลิ้งค์ไม่ได้และถ้าแผนไหนไม่สมบูรณ์ก็บอกด้วยน่ะค่ะ

    ตอบลบ
  4. Unit: How to Keep Fit เป็นแผนตั้งแต่ปี 3
    ส่วน Unit School เป็นแผนที่ไปออกสัมมนาค่ะ

    ตอบลบ